شهرستان دماوند پایلوت برنامه ادغام طب سنتی در سطح دانشگاه معرفی شد
کمیته اجرای آزمایشی "برنامه ادغام طب سنتی" درحوزه معاونت بهداشتی، هشتم خردادماه با هدف برنامه ریزی و آموزش پزشکان و بهورزان شهرستان دماوند برگزارشد.
کمیته اجرای آزمایشی "برنامه ادغام طب سنتی" درحوزه معاونت بهداشتی، هشتم خردادماه با هدف برنامه ریزی و آموزش پزشکان و بهورزان شهرستان دماوند برگزارشد.
دراین جلسه که با حضور دکتر مصدق رئیس دانشکده طب سنتی، دکتر محمدی نیا معاون فنی معاونت بهداشت، دکتر شاهزاده فاضلی مدیر گروه گسترش شبکه ها، دکتر آسیایی مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند و محمدی مدیر آموزشگاه بهورزی شهرستان دماوند برگزارشد، هماهنگی های اولیه درخصوص همکاری دانشکده طب سنتی و معاونت امور بهداشتی جهت آموزش پزشکان و بهورزان شبکه بهداشت و درمان دماوند، صورت گرفت.
در ابتدای جلسه دکتر مصدق با تاکید بر اهمیت ادغام برنامه طب سنتی و تزریق آن در نظام شبکه ها، درخصوص اصلاح سبک زندگی سالم و فرهنگ سازی عموم مردم مطالبی را ارایه کرد.
در ادامه دکتر محمدی نیا معاون فنی معاونت امور بهداشتی، با معرفی شهرستان دماوند به عنوان پایلوت ادغام برنامه طب سنتی در سطح دانشگاه، به بیان مشخصات این شهرستان از قبیل جمعیت تحت پوشش، تعداد خانه بهداشت، وضعیت نیروهای تخصصی از قبیل تعداد پزشک و بهورز پرداخت.
گفتنی است پس از شرکت پزشکان و بهورزان در دوره آموزشی مذکور و اجرایی شدن این برنامه در شهرستان دماوند، آموزشهای لازم درخصوص اصلاح سبک زندگی سالم و نحوه مصرف صحیح داروهای گیاهی توسط بهورزان و پزشکان به جمعیت تحت پوشش این شهرستان ارایه خواهد شد.
در پایان شرکت کنندگان با همراهی دکتر مصدق رئیس دانشکده طب سنتی، با فعالیتهای سلامتکده و واحدهای مختلف دانشکده طب سنتی آشنا شدند.