عملکرد حوزههای پشتیبانی و رفاهی دانشگاه زیر ذرهبین ارزیابان وزارت بهداشت و قطب چهارم کشوری
تیمهای پایش وزارت بهداشت و قطب چهارم کشوری طی بازدیدی دو روزه از بخشهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فرایندهای اجرایی، شاخصهای عملکردی و اقدامات توسعهای حوزههای پشتیبانی و رفاهی را ارزیابی کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت توسعه مدیریت و منابع، در راستای اجرای برنامه ملی ارزیابی و پایش عملکرد حوزههای پشتیبانی دانشگاههای علوم پزشکی کشور، تیمهای پایش وزارت بهداشت و قطب چهارم کشوری از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بازدید کردند.
در نشستی که در ابتدای این پایش دو روزه برگزار شد، دکتر سیفاله مرادی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ضمن ارایه گزارشی به تشریح برنامههای جدید در حوزه پشتیبانی و رفاهی دانشگاه پرداخت.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ایجاد یک ساختار شفاف، پاسخگو و کارآمد در تمام بخشهای زیرمجموعه مدیریت خدمات و پشتیبانی را از اهداف خود برشمرد.
به گفته وی ارزیابیها کمک میکند تا در مسیر استانداردسازی و بهبود مستمر خدمات گام برداریم.
دکتر مرادی ابراز امیدواری کرد با تداوم همکاری تیمهای فنی در وزارت بهداشت و استفاده از بازخوردهای تخصصی تیمهای پایش، شاهد ارتقای سطح رضایتمندی و کارآمدی سازمانی باشیم.
در ادامه نشست دکتر داوود شمس مدیرکل پشتیبانی وزارت بهداشت و سرپرست تیم پایش وزارت بهداشت ضمن بیان سخنانی به تشریح اهداف کلان این ارزیابیها در سطح ملی پرداخت.
وی در سخنان خود بر اهمیت ارتقای کیفیت خدمات پشتیبانی و رفاهی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تاکید کرد.
به گفته وی پایشهای مذکور صرفا برای سنجش عملکرد نیست، بلکه فرصتی برای تبادل تجربه، بهبود فرایندهای مدیریتی و ارتقای رضایتمندی نیروی انسانی است.
دکتر شمس خاطرنشان کرد: انتظار میرود نتایج این پایشها بهعنوان مبنایی برای تصمیمسازیهای دقیقتر در حوزههای پشتیبانی در سطح وزارتخانه مورد استفاده قرار گیرد.
امیر کریمخانی مدیر پشتیبانی دانشگاه نیز در این نشست گزارشی جامع از ساختار، فرایندها و اقدامات انجامشده در حوزههای پشتیبانی، رفاهی و خدماتی دانشگاه ارایه کرد.
وی با اشاره به سیاستهای توسعهای دانشگاه بر اهمیت پایشهای منظم به عنوان ابزاری برای شناسایی نقاط قوت و بهبود فرآیندهای مدیریتی تاکید کرد.
در این برنامه دو روزه، تیم پایش وزارت بهداشت و ارزیابان قطب چهارم کشوری از بخشهای مختلف حوزه پشتیبانی دانشگاه شامل تدارکات، امورقراردادها و مناقصات، خدمات عمومی، امور رفاهی و ورزش کارکنان، دبیرخانه مرکزی، انبار مرکزی و مدیریت پسماند و دیگر بخش های خدماتی بازدید کردند و ضمن بررسی مستندات به ارزیابی شاخصهای عملکردی و فرایندهای اجرایی هر بخش پرداختند.
در نشستی که در خاتمه این ارزیابی دو روزه با حضور اعضای تیم پایش و مسئولان و مدیران دانشگاه برگزار شد، دکترمحمدرضا حیدری معاون مدیر کل پشتیبانی وزارت بهداشت از عملکرد حوزه پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابراز رضایت کرد.
وی گفت: مدیریت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سال ۱۴۰۴ توانسته با برنامهریزی دقیق و نظارت مؤثر، فرآیندهای اجرایی خود را در مسیر استانداردسازی و الگوسازی ملی قرار دهد.
دکتر حیدری افزود: درحال حاضر شاهد روند محسوس ارتقای حوزههای پشتیبانی و رفاهی هستیم که این امر بیانگر تعهد، شفافیت و مسئولیتپذیری مدیران و کارکنان دانشگاه است.
اعضای تیم پایش نیز در این نشست با اشاره به نتایج بررسیهای تخصصی؛ نتایج ارزیابی فرآیندهای مرتبط با تدارکات، قراردادها و مناقصات، خدمات عمومی، امور رفاهی، دبیرخانه مرکزی، انبار مرکزی و مدیریت پسماند دانشگاه را نشاندهنده حرکت هدفمند دانشگاه در مسیر بهبود فرآیند و توسعه مستمر برشمرد.
به گفته آنان راهاندازی سامانههای نوین انتخاب پیمانکاران، سامانههای تجمیعی قراردادها، سامانه جامع ورزش کارکنان و استعدادیابی ورزشی کارکنان و سامانه رفاهی پرسنل از جمله اقدامات شاخص این حوزه به شمار میرفت.
در ادامه پیشنهاد شد که به منظور اطلاعرسانی این اقدامات از ابزارهای هوشمند اطلاعرسانی و روشهای تشویقی برای ارتقای مشارکت سازمانی استفاده شود.
به گفته اعضای تیمپایش وزارت بهداشت، ارزیابیهای انجامشده پایان کار نیست بلکه آغازی برای مسیر تعالی مستمر در نظام پشتیبانی دانشگاهها است. استمرار این روند میتواند زمینهساز افزایش بهرهوری، ارتقای کیفیت خدمات و بهبود شاخصهای مدیریتی در نظام سلامت کشور باشد.
انتهای پیام/
کدخبرنگار: 7700 س.ع