اخبار

  • تاریخ انتشار : 1400/02/06 - 13:42
  • بازدید : 226
  • تعداد بازدید : 226
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

فرمانده انتظامی تهران بزرگ: از ماموریت های اولویت دار، همراهی با عرصه سلامت تا پایان پاندمی است

سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، به بهانه فرارسیدن هفته سلامت، ضمن تقدیر از تلاش های کادر بهداشت و درمان برای مقابله با بحران کرونا، گفت: ایران اسلامی را به برکت تلاش های زحمت کشان عرصه سلامت، موفق و سربلند است.

سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، به بهانه فرارسیدن هفته سلامت، ضمن تقدیر از تلاش های کادر بهداشت و درمان برای مقابله با بحران کرونا، گفت: ایران اسلامی به برکت تلاش های زحمت کشان عرصه سلامت، موفق و سربلند است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سردار حسین رحیمی به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت، ضمن تقدیر از زحمات روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران و تمام پرسنل زحمتکش عرصه بهداشت و درمان، عنوان کرد: بار تامین نیازها، تجهیز، توان افزایی و ارتقای روحیه تلاشگران خط مقدم مبارزه با کرونا در پایتخت بر دوش روسا و همکارانشان در دانشگاه های علوم پزشکی بود و بنده از عمق جان سپاسگزار آن ها هستم که در شرایط بسیار سخت، با محدودیت های فراوان، دست از تلاش برنداشتند.


وی ادامه داد: بعد از گذشت 14 ماه از شروع پاندمی، ایران اسلامی به برکت تلاش های زحمت کشان عرصه سلامت، موفق و سربلند است. سال ها پیش درگیر جنگ بودیم و رزمندگان کشور در شرایط بسیار سخت و نابرابر در مقابل دشمن پیروز شدند، امروز نیز کادر درمان و تمام تلاشگران عرصه سلامت ثابت کردند همچون رزمندگان جنگ غیور و ایثارگر هستند.


سردار رحیمی با اشاره به رنجی که پزشکان و پرستاران و تمام پرسنل درگیر در این بحران می کشند و شاید ماه ها عزیزانشان را نبینند، افزود: این سختی ها جلوه های بی بدیل ایثارگری  بوده که کادر درمان آن را به منصه ظهور گذاشته است.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در این سالها و فرصت ها، جایگاه و نقش سلامت بیش از پیش خودنمایی می کند، چراکه در این پاندمی متوجه شدیم اگر سلامت دچار بحران شود، اقتصاد، مراودات اجتماعی و روحیه و روان ملت، همه و همه تحت تاثیر قرار می گیرند.


سردار رحیمی، ارتقای جایگاه ارزنده تلاشگران عرصه سلامت را از دیگر تجارب مقابله با این بیماری دانست و گفت: ارائه فداکارانه خدمات، ایثارگری و شهادت این عزیزان، شان این قشر را در جامعه بالا برد. همچنین همدلی، اخوت و هماهنگی ایجاد شده بین بخش سلامت و سایر حوزه ها را نیز باید قدر دانست.


وی در ادامه اظهار کرد: یکی از ماموریت های اولویت دار ما تا پایان پاندمی، همراهی با عرصه سلامت است. تاکنون تمام توان را به خدمت گرفتیم و شبانه روز طی گشت هایی فعال برای نظارت بر میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی گام برداشتیم.


سردار رحیمی ادامه داد: در این نظارت ها سعی کردیم با روش های مدارامدارانه به صنوف متخلف، موارد لازم را تذکر دهیم، اما در مواقعی به علت بی توجهی به تذکرات مکرر، واحد متخلف را پلمپ کردیم. همچنین نظارت بر اجرای محدودیت های شبانه و تردد بین شهری هم با قوت ادامه دارد.


وی در خصوص ریشه کن شدن بیماری در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم این هفته، آخرین هفته سلامتی باشد که با بحران کرونا همراه است.


ابراز امیدواری دکتر زالی از استمرار حمایت های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از عرصه سلامت


در این دیدار، دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تقدیر از حسن ذوق فرمانده و معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، هفته سلامت را به تمام سنگربانان و سپیدپوشان تبریک گفت و یاد مدافعان سلامت را گرامی داشت.


وی ادامه داد: این روزهای اخیر، سخت کوشانه در حال مقابله با خیز چهارم بیماری کرونا هستیم و به ویژه طی 10 روز اخیر، سهمگین ترین امواج این بیماری را تجربه کرده ایم. اشباع تخت های بیمارستانی، وخامت حال بیماران بستری، افزایش مراجعه افراد دارای علائم، افزایش موارد بستری و بازتوزیع تخت های مراقبت ویژه،  کادر درمان را با صحنه های تلخی روبه رو می کند.


دکتر زالی با اشاره به احتمال استمرار این شرایط طاقت فرسا تا حداقل 14 روز آینده، عنوان کرد: تاکنون از حمایت ارزنده و همکاری بی بدیل فرماندهی انتظامی بهره بردیم و امیدواریم در ادامه مسیر نیز کماکان با نگاهی عالمانه به این تعامل ادامه دهند. از طرفی باید این نکته را موردنظر قرار داد که شرایط هیچ استانی به اندازه تهران، سخت نیست.


رییس دانشگاه تصریح کرد: در حوزه نظارت بر رعایت شیوه نامه ها، تامین امنیت خاطر کادر بهداشت و درمان و ایجاد انتظام در فرآیندهای اجتماعی و اقتصادی، شاهد حضور پررنگ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بوده ایم و همچنان نیز برقراری گشت های تلفیقی و نظارت بر میزان اعمال محدودیت ها  در کاهش بار بیماری بسیار موثر است.


وی در پایان عنوان کرد: عزیزان در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دارند و حضور بی کم و کاست آن ها و شهادت برخی از زحمتکشان، نشان از پذیرفتن این ریسک و استواری در انجام وظایف دارد.


دکتر عباسعلی کریمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت، گفت: حسن نظر و حمایت های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بر هیچ کس پوشیده نیست و امیدواریم این دوستی عمیق تر شود.


وی همچنین یاد شهدای مدافع سلامت و شهدای نیروی انتظامی که جان خود را در راه خدمت فدا کردند، گرامی داشت.


دکتر جلیل کوهپایه زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، همکاری با فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را افتخاری بی بدیل دانست و برای استمرار این همراهی ها و خدمات ترویجی ابراز امیدواری کرد.


در این دیدار فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از دکتر زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر عباسعلی کریمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر جلیل کوهپایه زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر حسن پیری، مشاور اجرایی رئیس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و اسماعیل توحیدلو، رییس مرکز هماهنگی ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تقدیر شد.


انتهای پیام/
کد خبرنگار: 7702 ی.ق
 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,اسلایدر خبری
  • کد خبر : 103931
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.